Skip to content
Snippets Groups Projects
Commit e9c70a72 authored by bluml's avatar bluml
Browse files

UNO

parent a0939d08
No related branches found
No related tags found
No related merge requests found
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<project version="4">
<component name="AutoImportSettings">
<option name="autoReloadType" value="SELECTIVE" />
</component>
<component name="ChangeListManager">
<list default="true" id="8ee76397-4d4b-4c15-b3e9-7f1b49a6172e" name="Changes" comment="" />
<list default="true" id="8ee76397-4d4b-4c15-b3e9-7f1b49a6172e" name="Changes" comment="">
<change beforePath="$PROJECT_DIR$/.idea/workspace.xml" beforeDir="false" afterPath="$PROJECT_DIR$/.idea/workspace.xml" afterDir="false" />
<change beforePath="$PROJECT_DIR$/src/Regelwerk.java" beforeDir="false" afterPath="$PROJECT_DIR$/src/Regelwerk.java" afterDir="false" />
<change beforePath="$PROJECT_DIR$/src/UNO.java" beforeDir="false" afterPath="$PROJECT_DIR$/src/UNO.java" afterDir="false" />
</list>
<option name="SHOW_DIALOG" value="false" />
<option name="HIGHLIGHT_CONFLICTS" value="true" />
<option name="HIGHLIGHT_NON_ACTIVE_CHANGELIST" value="false" />
<option name="LAST_RESOLUTION" value="IGNORE" />
</component>
<component name="Git.Settings">
<option name="RECENT_GIT_ROOT_PATH" value="$PROJECT_DIR$" />
</component>
<component name="MarkdownSettingsMigration">
<option name="stateVersion" value="1" />
</component>
<component name="ProjectId" id="2Oj8G9MyGMHFtAmTJVVwAZ8EJmj" />
<component name="ProjectLevelVcsManager" settingsEditedManually="true" />
<component name="ProjectViewState">
......@@ -18,9 +31,36 @@
"RunOnceActivity.OpenProjectViewOnStart": "true",
"RunOnceActivity.ShowReadmeOnStart": "true",
"WebServerToolWindowFactoryState": "false",
"last_opened_file_path": "C:/Users/bluml/IdeaProjects/untitled4/src",
"node.js.detected.package.eslint": "true",
"node.js.detected.package.tslint": "true",
"node.js.selected.package.eslint": "(autodetect)",
"node.js.selected.package.tslint": "(autodetect)",
"vue.rearranger.settings.migration": "true"
}
}]]></component>
<component name="RecentsManager">
<key name="CopyFile.RECENT_KEYS">
<recent name="C:\Users\bluml\IdeaProjects\untitled4\src" />
</key>
<key name="CopyClassDialog.RECENTS_KEY">
<recent name="" />
</key>
</component>
<component name="RunManager">
<configuration name="UNO" type="Application" factoryName="Application" temporary="true" nameIsGenerated="true">
<option name="MAIN_CLASS_NAME" value="UNO" />
<module name="untitled4" />
<method v="2">
<option name="Make" enabled="true" />
</method>
</configuration>
<recent_temporary>
<list>
<item itemvalue="Application.UNO" />
</list>
</recent_temporary>
</component>
<component name="SpellCheckerSettings" RuntimeDictionaries="0" Folders="0" CustomDictionaries="0" DefaultDictionary="application-level" UseSingleDictionary="true" transferred="true" />
<component name="TaskManager">
<task active="true" id="Default" summary="Default task">
......@@ -29,7 +69,11 @@
<option name="number" value="Default" />
<option name="presentableId" value="Default" />
<updated>1682062534174</updated>
<workItem from="1682062535374" duration="6911000" />
</task>
<servers />
</component>
<component name="TypeScriptGeneratedFilesManager">
<option name="version" value="3" />
</component>
</project>
\ No newline at end of file
......@@ -38,48 +38,63 @@ public class Regelwerk {
}
public Boolean karteLegbar(UnoKarte aktuellekarte, UnoKarte neueKarte,String PlayerName[]){
if(aktuellekarte.getFarbe() == neueKarte.getFarbe()){
if ((aktuellekarte.getWert() == neueKarte.getWert()) && neueKarte.getWert() == Wert.Zwei_Ziehen){
if(neueKarte.getWert() == Wert.Zwei_Ziehen){
UnoDeck deck = new UnoDeck();
SpielerHand spielerHand = new SpielerHand(PlayerName[0], PlayerName[1], PlayerName[2], PlayerName[3]);
spielerHand.befuelleSpieleHand(reihenfolge()+1,deck,2);
} else if ((aktuellekarte.getWert() == neueKarte.getWert()) && neueKarte.getWert() == Wert.Aussetzen) {
} else if (neueKarte.getWert() == Wert.Aussetzen) {
int aktuell = reihenfolge.get(0);
reihenfolge.remove(0);
reihenfolge.add(aktuell);
} else if ((aktuellekarte.getWert() == neueKarte.getWert()) && neueKarte.getWert() == Wert.Richtungswechsel) {
} else if (neueKarte.getWert() == Wert.Richtungswechsel) {
int [] richtungswechsel = new int[4];
for(int i = 0; i < reihenfolge.size(); i++){
richtungswechsel[i] = reihenfolge.get(0);
richtungswechsel[i] = reihenfolge.get(i);
System.out.println(richtungswechsel[i]);
}
int size = reihenfolge.size();
for(int i = 0; i < size; i++){
reihenfolge.remove(0);
System.out.println(reihenfolge);
}
for(int i = 4; i > richtungswechsel.length; i--){
for(int i = 3; i >= 0; i--){
reihenfolge.add(richtungswechsel[i]);
System.out.println(reihenfolge);
}
int zwischen = reihenfolge.get(0);
reihenfolge.remove(0);
reihenfolge.add(zwischen);
}
return true;
}
else if (aktuellekarte.getWert() == neueKarte.getWert()){
if ((aktuellekarte.getFarbe() == neueKarte.getFarbe()) && neueKarte.getWert() == Wert.Zwei_Ziehen) {
if (aktuellekarte.getWert() == neueKarte.getWert()){
if (neueKarte.getWert() == Wert.Zwei_Ziehen) {
UnoDeck deck = new UnoDeck();
SpielerHand spielerHand = new SpielerHand(PlayerName[0], PlayerName[1], PlayerName[2], PlayerName[3]);
spielerHand.befuelleSpieleHand(reihenfolge() + 1, deck, 2);
}else if ((aktuellekarte.getFarbe() == neueKarte.getFarbe()) && neueKarte.getWert() == Wert.Aussetzen) {
}else if (neueKarte.getWert() == Wert.Aussetzen) {
int aktuell = reihenfolge.get(0);
reihenfolge.remove(0);
reihenfolge.add(aktuell);
}else if ((aktuellekarte.getWert() == neueKarte.getWert()) && neueKarte.getWert() == Wert.Richtungswechsel) {
}else if (neueKarte.getWert() == Wert.Richtungswechsel) {
int [] richtungswechsel = new int[4];
for(int i = 0; i < reihenfolge.size(); i++){
richtungswechsel[i] = reihenfolge.get(0);
richtungswechsel[i] = reihenfolge.get(i);
}
int size = reihenfolge.size();
for(int i = 0; i < size;i++){
reihenfolge.remove(0);
}
for(int i = 4; i > richtungswechsel.length; i--){
for(int i = 3; i >= 0; i--){
reihenfolge.add(richtungswechsel[i]);
}
int zwischen = reihenfolge.get(0);
reihenfolge.remove(0);
reihenfolge.add(zwischen);
}
return true;
}
else if (neueKarte.getFarbe() == Farbe.Wild){
if (neueKarte.getFarbe() == Farbe.Wild){
if(neueKarte.getWert() == Wert.Multicolor){
}
......
import java.sql.SQLOutput;
import java.util.Scanner;
public class UNO {
......@@ -55,6 +54,7 @@ public class UNO {
while (!win) {
System.out.println("Zum Zug Starten, Start schreiben");
if("start" .equals(scanner.nextLine().toLowerCase())) {
regel.aktuelleKarte(aktuelleKarte);
zug++;
int spieler = regel.reihenfolge();
spielerHand.zeigeHaende(spieler);
......@@ -70,6 +70,7 @@ public class UNO {
geht = false;
}else {
while(geht == true) {
regel.aktuelleKarte(aktuelleKarte);
System.out.println("karte wurde nicht gelegt");
System.out.println("Weiterhin legen?(ja/nein)");
if ("ja".equals(scanner.nextLine().toLowerCase())) {
......@@ -91,6 +92,7 @@ public class UNO {
} else {
spielerHand.befuelleSpieleHand(spieler, deck, 1);
int size = spielerHand.spielerHaende.get(spieler).size();
regel.aktuelleKarte(aktuelleKarte);
System.out.println("Gezogene Karte: " + spielerHand.spielerHaende.get(spieler).get(size - 1));
System.out.println("legen oder behalten?");
if ("legen".equals(scanner.nextLine().toLowerCase())) {
......
0% Loading or .
You are about to add 0 people to the discussion. Proceed with caution.
Finish editing this message first!
Please register or to comment